تندرستی

تندرستی و سلامت بانوان و آقایون

تندرستی

تندرستی و سلامت بانوان و آقایون

ضربان قلب زنان کیفیت رابطه جنسی آنها را تعیین می کند!

می گویند این روزها یکی از مهم ترین مشکلات زوج های جوان به روابط جنسی مربوط می شود، مسئله ای که تنها به یک جامعه منحصر نمی شود و ارمغان زندگی مدرن برای بشر است. اما چه عواملی بر کیفیت این روابط اثر گذار است؟ آیا رضایت یا عدم رضایت به محرک های بیرونی وابسته است یا محرک های درونی هم در آن نقش دارند؟ فکر می کنید شرایط جسمانی تا چه حد در روابط این چنینی تعیین کننده هستند؟

پیچیدگی های بدن انسان گاه آن قدر عجیب است که درک روابط آنچه درون ما در حال جریان دشوار می شود. به همین دلیل شاید اندک نفراتی گمان کنند میان ضربان قلب زنان و رابطه جنسی آنها ارتباطی مستقیم نهفته است. در واقع زنانی که ضربان قلب منظمی ندارند یا به هر نحوی دچار اختلال تپش قلب هستند اغلب در روابط جنسی خود دچار مشکل می شوند. بر این اساس فاصله میان هر یک از ضربان های قلب در زنان نقش مهمی در میل جنسی آنها ایفا می کند.


باربری بارسلون : اولین و بهترین شرکت حمل و نقل اثاثیه منزل و اداری


بنا بر آخرین تحقیقات انجام شده، احتمال اختلال انگیختگی جنسی یا به عبارت بهتر اختلال عملکرد جنسی در زنانی که ضربان قلبی پایین تر از حد طبیعی دارند بیش از سایرین است. اما این موضوع به معنی وجود یک رابطه علت و معلولی میان ضربان و قلب و کیفیت رابطه جنسی نیست، بلکه تنها نشان از یک هم تأثیری دارد. در واقع پایین بودن تپش قلب با مشکلاتی هم چون افسردگی، اضطراب و تشویش در ارتباط است، مسائلی که هر یک به تنهایی می توانند بر روابط جنسی اثر گذار باشند. بنابراین طبیعی به نظر می رسد که اختلال ضربان قلب در زنان با اختلال عملکرد جنسی آنها ارتباط داشته باشد.

6 درمان گیاهی برای تاخیر قاعدگی

چرخه قاعدگی یا سیکل قاعدگی در واقع تغییرات فیزیولوژیکی است که در زنان بارور جهت تولیدمثل جنسی رخ می‌دهد و هر ماه یک تخمک بالغ شده و آماده تشکیل جنین می‌شود. در این مدت به تدریج بافت رحم نیز آماده نگهداری جنین می‌شود. اگر لقاح صورت نگیرد، تخمک دفع شده و بافت پوششی رحم ریزش می‌کند. قاعدگی با بلوغ آغاز و با یائسگی پایان می یابد و مدت خونریزی آن برای چند روز، معمولا ۳-۵ روز طول می‌کشد، اما بین ۲-۸ روز نیز می‌تواند متغیر باشد. یک سیکل قاعدگی طبیعی بین ۲۱ تا ۳۵ روز متغیر است. اما ممکن است گاهی به دلیل تغییرات فیزیکی یا عدم تعادل هورمون ها یک تا دو هفته به تاخیر افتد.


باربری بارسلون : اولین و بهترین شرکت حمل و نقل اثاثیه منزل و اداری


اگر چه برای درمان این تاخیر داروهای زیادی وجود دارد اما همچنان برخی افراد راههای طبیعی و گیاهی را ترجیح می دهند که چند نمونه از این مواد را در اینجا برایتان آورده ایم.

1. جعفری

جعفری گیاهی قابل دسترس است که بیشترین تاثیر را برای درمان عقب افتادگی قاعدگی دارد. این گیاه معمولا به صورت چای گیاهی وجود دارد که می توان آن را 3 تا 4 بار در روز مصرف کرد. هم جعفری خشک و هم نوع تازه آن می تواند برای درمان بی نظمی قاعدگی مورد استفاده قرار گیرد. چای جعفری را در آب جوش بریزید و 20 تا 30 دقیقه پس از این که کاملا رنگ گرفت، مصرف کنید.

2. زنجبیل

زنجبیل ماده ای است که به راحتی می توانید آن را از داروخانه تهیه کنید. درست مانند جعفری، این گیاه را نیز می توانید به صورت پودر یا تازه مصرف کنید. این ماده محرک است و ممکن است پس از مصرف، احساس گرگرفتگی کنید اما در درمان بی نظمی قاعدگی بسیار موثر است. زنجبیل را به چای خود اضافه کنید یا آن را با آب بچوشانید و 3 بار در روز مصرف کنید تا قاعدگی منظمی داشته باشید.

3. میوه

ثابت شده تعدادی از میوه ها برای درمان تاخیر قاعدگی موثرند که مشهورترین آنها عنبه است. می توانید آن را به صورت خام یا پخته مصرف کنید. انگور، به خصوص نوع سیاه آن، میوه درمانگر دیگری است. روزانه مقدای آب انگور بخورید اما در مصرف آن زیاده روی نکنید زیرا موجب فقر آهن می شود. مصرف روزانه آب انار نیز به قاعدگی منظم شما کمک می کند.

4. بومادران

بومادران گیاه دارویی دیگری است که برای درمان تمام مشکلات قاعدگی از جمله تاخیر آن مورد استفاده قرار می گیرد. شما به راحتی می توانید آن را از عطاری ها تهیه کنید. این ماده موجب تعادل هورمون های بدن زنان می شود. زمانی که قاعدگی شما به تاخیر افتاد، چای سرد بومادران را 3 تا 4 بار در روز مصرف کنید. این گیاه در کاهش درد نیز موثر است.

5. سبزیجات

سبزیجاتی مانند هویج، تربچه و خیار چنبر تلخ برای درمان تاخیر قاعدگی مناسب اند. اگر دچار بی نظمی قاعدگی شده اید، جوشانده خیار چنبر تلخ را 3 بار در روز مصرف کنید.

6. ریشه انجیر هندی

ریشه انجیر هندی درمان فوق العاده ای برای تاخیر قاعدگی است. جوشانده آن را به همراه شیر قبل از خواب مصرف کنید. این روند را در 3 چرخه قاعدگی متوالی خود دنبال کنید تا تاثیر آن را ببینید.

عقب افتادگی قاعدگی برای سلامت زنان مضر است و ممکن است منجر به بیماری های خطرناکی شود. درمان هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم، روش های قابل اعتماد و موثری برای تاخیر قاعدگی است. البته اگر نسبت به هر کدام آلرژی دارید، از خوردن آنها امتناع کنید.

زنانه: قاعدگی نامنظم دارید؟

یک جراح و متخصص زنان و زایمان، خونریزی های نامرتب قاعدگی زنان -پریود- را در شرایط سنی مختلف متفاوت دانست و به بیان توضیحاتی در این باره پرداخت.

دکتر فرشته دانشمند اظهار کرد: زمان بندی پریود هنگامی تعریف می شود که بین 28 روز تا 35 روز یکبار به صورت مرتب و بدون نیاز به مصرف دارویی خانمی خونریزی بین 3 تا 7روز داشته باشد و حجم خونی که فرد از دست می دهد بیشتر از 80 سی سی نباشد. وی ادامه داد: بسته به شرایط سنی، بیماری های مختلفی می توانند موجب نا منظمی خونریزی قاعدگی در برخی زنان شوند و به طور کلی شایع ترین علت خونریزی های غیر طبیعی در سنین باروری عوامل هورمونی هستند.


باربری بارسلون : اولین و بهترین شرکت حمل و نقل اثاثیه منزل و اداری


دانشمند اظهار کرد: این عوامل هورمونی می توانند باعث شوند تا خانمی چندین ماه پریود نشود. که این امر بیشتر ناشی از تخمدان های پلی کیستیک است و به خصوص در سنین باروری و خانم های چاق و دارای پوست های سفید، چشمان زاغ کمرنگ و موهای زائد نیز بیشتر دیده می شود. وی افزود: به صورت معمول امکان دارد که چند ماه طول بکشد تا این خانم ها پریود شوند یا بعد از پریود به صورت طولانی مدت نیز خونریزی داشته باشند که متأسفانه نازایی میان آنها شایع تر است.

وی توصیه کرد: حال بهترین درمان آنها این است که 10درصد وزنشان را کاهش دهند. زیرا هر چه شاخص توده بدنی آنها کم شود پریود هم نظم بهتری خواهد گرفت. عوامل دیگری هم می توانند در سنین باروری خونریزی های نامنظم ایجاد کنند( حال زود به زود یا بی موقع) مانند سقط جنین، تهدید به سقط و حاملگی های خارج از رحم که از عوارض بارداری محسوب می شوند.

این متخصص زنان و زایمان همچنین گفت: به طور کلی در صورت بروز پریودهای نا مرتب و غیر معمول برای علت یابی و درمان باید به پزشک زنان مراجعه شود.

توصیه های زنانه به شناگران

حتی می‌توان قبل از ورود به استخر، موها را با روغن چرب کرد تا یک لایه محافظ رویشان ایجاد شود بعد مو را داخل کلاه گذاشت.

برای جلوگیری از افزایش میزان کلرامین در آب استخر و برای حفظ سلامت محیط استخر، نقش اصلی را افرادی که وارد آب می‌شوند، دارند. در صورتی که آلاینده‌ای وارد آب نشود، کلرامین ایجاد نخواهد شد. شناگران باید قبل از ورود به آب دوش بگیرند و مو و بدنشان را با شامپو بشویند تا ضایعات ارگانیک ترشح‌شده از بدن مثل عرق و سلول‌های مرده پوست و چربی و تمام ترکیب‌های بهداشتی و آرایشی روی پوست پاک شود. در صورتی که این مواد از روی پوست پاک نشوند، با کلر واکنش نشان می‌دهند و کلرامین یا تریکلرامین ایجاد می‌کنند.


باربری بارسلون : اولین و بهترین شرکت حمل و نقل اثاثیه منزل و اداری


کلرامین عامل بوی تند کلر است که در استخرها به مشام می‌رسد و در کوتاه‌مدت باعث التهاب چشم، حلق و مخاط بینی و در درازمدت باعث حساسیت، آسم و اگزمای پوستی مخصوصا در افرادی می‌شود که پوست حساس‌تری دارند. کودکان را باید حتما قبل از ورود به آب به دستشویی برد. کودکانی که توانایی کنترل ادرار را ندارند، باید با پوشک‌های یکبار مصرف مخصوص شنا وارد آب شوند و اگر فردی مبتلا به بیماری‌های گوارشی یا پوستی است، باید از ورود به آب خودداری کند. افراد باید حوله و دمپایی شخصی داشته باشند و حتما وقتی اطراف استخر راه می‌روند، دمپایی بپوشند. بعد از خروج از استخر هم برای پاک کردن ترکیب‌های کلر از روی پوست باید حتما دوش گرفت. کلر باعث خشکی پوست و مو می‌شود. استفاده از ژل‌های معطر حتی باعث از بین رفتن بوی کلر می‌شود که خیلی‌ها بعد از خارج شدن از استخر از آن شکایت دارند.

قبل از ورود به آب باید موها را بالای سر جمع کرد و با کلاه مناسبی آنها را پوشش داد. حتی می‌توان قبل از ورود به استخر، موها را با روغن چرب کرد تا یک لایه محافظ رویشان ایجاد شود بعد مو را داخل کلاه گذاشت. هفته‌ای یک بار هم باید از ماسک مو استفاده کرد. پوست هم در مواجهه با کلر خشک می‌شود بنابراین برای شستشوی آن باید از شامپوهای خنثی استفاده کرد و آن را مرطوب نگه داشت. اگر از استخرهای رو باز استفاده می‌کنید باید وقتی بیرون از آب هستید، از ضدآفتاب استفاده کنید و قبل از ورود به آب آن را بشویید. محافظت از ناخن را هم نباید فراموش کرد. بهتر است قبل از ورود به آب لاک را پاک کرد و ناخن‌های کوتاه داشت. مرطوب کردن ناخن هم بعد از شنا فراموش نشود.