تندرستی

تندرستی و سلامت بانوان و آقایون

تندرستی

تندرستی و سلامت بانوان و آقایون

این افراد در معرض کمبود ویتامین D هستند

یک کارشناس تغذیه گفت: ویتامین D یکی از ویتامین‌های لازم برای بدن است، این ویتامین از ویتامین‌های محلول در چربی محسوب می‌شود و به استحکام استخوان‌ها از طریق کنترل تعادل کلسیم و فسفر کمک می‌کند.
 
ادامه مطلب ...

هوای مغزتان را در سالمندی داشته باشید

سالمندی دوره ای حساس از زندگی است که فرد را مستعد ابتلا به بیماری های زیادی می کند. بروز بسیاری از بیماری ها را می توان با معاینه های دوره ای به تاخیر انداخت یا به خوبی آنها را کنترل کرد ولی بیماری هایی هم هستند که دانشمندان با وجود سال ها مطالعات و تلاش، هنوز نتوانسته اند منابع بروز آنها شوند. 

در این مطلب اشاره ای داریم به 4 بیماری عمده مرتبط با سیستم مغز و اعصاب که انسان ها را در سنین بالا گرفتار می کنند. بیماری های مغز و اعصاب به 2 گروه عمده تقسیم می شوند؛ بیماری هایی که مغز و نخاع را درگیر می کنند (مانند سکته مغزی، پارکینسون و زوال عقل) و بیماری هایی که اعصاب محیطی را درگیر می کنند (مانند ALS). در هر 2 گروه بیماری هایی وجود دارد که بروزشان در سنین بالاتر بیشتر است.
 
ادامه مطلب ...

چرا کت وکول‌تان درد می‌کند؟

شاید پس از یک روز خسته‌کننده  و انجام کارهای سنگین‌ عضله درد سراغ‌تان بیاید یا پس از چند ساعت شنا احساس کنید که درد ماهیچه‌های‌تان شما را کلافه می‌کند. گرچه در این موارد شما می‌توانید دلیل واضحی برای دردهای عضلانی‌تان پیدا کرده، آن را متهم کنید اما از نظر متخصصان، این دردها همیشه با چنین دلایل آشکاری سراغ شما نمی‌آیند و تحرک بیش از اندازه همیشه دلیل دردهای عضلانی شما نیست. 

در ادامه مطلب اصلی‌ترین دلایل احساس کوفتگی و دردهای عضلانی را که از زبان متخصصان در دیلی‌میل آورده شده با شما در میان می‌گذاریم. اگر شما هم این دردها را تجربه می‌کنید، شاید بتوانید با کمک این مطلب دلیل اصلی مشکل‌تان را پیدا کنید. 
 
ادامه مطلب ...

مصرف دگزامتازون اعتیادآور است؟

بسیاری از ما زمانی که بیمار می‌شویم، توقع بالایی از درمان داریم؛ یعنی می‌خواهیم به محض مصرف دارو بهبود پیدا کنیم. چندان هم برایمان مهم نیست که بیماری از بین می‌رود یا علائم آن؛ فقط می‌خواهیم ظرف چند دقیقه به طرز معجزه‌آسایی بهبود پیدا کنیم. به همین دلیل همیشه آمپول را به قرص ترجیح می‌دهیم. 

تازه به اینها، مصرف دارو برای کاربردی غیر از درمان را هم اضافه کنید؛ مثلا از داروها برای زیبایی یا افزایش وزن استفاده می‌کنیم؛ بدون آنکه بدانیم مصرف نابجا و خودسرانه داروها هرقدر هم که جزو داروهای ساده باشند گاهی عوارض جبران‌ناپذیری به دنبال دارد. دگزامتازون هم یکی از همین داروهاست که به دلایل مختلف مثل آبریزش بینی، سرماخوردگی یا حساسیت بی‌رویه و خودسرانه مصرف می‌شود. 
 
ادامه مطلب ...

پروتئین موثر بر ویروس ایدز

پژوهشگران پروتیین جدیدی را معرفی کرده‌اند که می‌تواند سرعت تکثیر ویروس ایدز را کاهش دهد. این یافته جدید آنها حاکی از اکتشافات تازه و طبیعی در زمینه مبارزه با این ویروس کشنده است.
یونگ هوژنگ یکی از اعضای تیم تحقیقاتی و استادیار دانشگاه میکروبیولوژی و ژنتیک مولکولی امریکا می‌گوید در مطالعات اولیه متوجه شدیم می‌توانیم در تکثیر ویروس HIV۱ تداخل ایجاد کنیم ولی قادر به تشخیص عامل موثر بر این فرایند نبودیم تا اینکه محققان به این نتیجه رسیدند پروتئینی به نام Ermanl به لحاظ ویژگی که دارد نقش مهمی را در درمان این بیماری ایفا می‌کند. در حال حاضر هیچ روشی برای مبتلایان به HIV۱ وجود ندارد و اگر کسی به این بیماری مبتلا شود باید تمام عمر خود را با آن سپری کند. اگرچه داروهای موجود در بازار می‌توانند به فرد بیمار کمک کنند تا مدت زمان طولانی‌تری زندگی کنند اما هیچ تاثیری در درمان کامل این بیماری ندارند.
وی در ادامه می‌گوید بیماران مجبورند تمام عمر از داروهایی استفاده کنند که عوارض جانبی دارد با این حال محققان در تلاشند تا راهی پیداکنند که بدن بتواند از خودش در برابر بیماری دفاع کند. هر چند این روش درمانی می‌توانست دهه‌ها پیش مورد استفاده بیماران قرار بیگرد اما نتایج به دست آمده در انجام تحقیقات آتی از جمله مطالعه سلول‌های انسانی و آزمایشات بالینی کمک شایانی به ما می‌کند.
ژنگ خاطرنشان کرد که گام‌های بعدی آنها انجام آزمایشات در زمینه تست افزایش مقاومت این ویروس برابر افزایش سطح پروتئین است.

پارچه مبلی

مرکز تخصصی رویه کوبی و تعمیرات مبل آرمین با دو دهه فعالیت مستمر آماده ارائه خدمات زیر به همشهریان عزیز در کلیه مناطق تهران بزرگ میباشد. هدف ما جلب رضایت مشتریان عزیز با ارائه برترین کیفیت خدمات و برآورد مناسب ترین هزینه تعمیرات مبل است.

مشاوره و ارسال تصاویر مبل از طریق وایبر ، لاین و واتس آپ : 09129171740