تندرستی

تندرستی و سلامت بانوان و آقایون

تندرستی

تندرستی و سلامت بانوان و آقایون

معجونی معجزه‌ آسا برای نجات سیگاری ها

آیا بیش از ۳ سال است که سیگار می‌کشید؟ یا اخیرا سیگار را ترک کرده‌اید؟ آیا در محیطی آلوده به آلایندهای سمی زندگی می‌کنید؟ اگر این‌طور است باید بدانید ریه‌های شما پر از مواد سمی است و تمیز کردن آنها ضروری‌تر از ضروری است.
از این رو، این نوشیدنی طبیعی را به شما توصیه می‌کنیم. این نوشیدنی ترکیباتی جادویی مانند زردچوبه، زنجبیل و پیاز دارد.
 
زردچوبه:

زردچوبه به دلیل مواد معدنی و ویتامین‌های‌اش خواص آنتی‌باکتریایی، ضدسرطانی و ضدویروسی دارد. این ماده‌ همچنین حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است. با این ادویه‌ی شگفت‌انگیز برنامه‌ی غذایی روزانه‌تان را غنی می‌کنید.
  
ادامه مطلب ...

چطور در هوای آلوده جان‌تان را نجات دهید؟

در سال های اخیر، همزمان با نزدیک شدن زمستان و سرد شدن هوا میزان آلودگی هوا آنقدر زیاد می شود که کارشناسان را وادار می کند تا چند روزی از زمستان را با عنوان وضعیت اضطراری معرفی کنند. اما امسال وضع با همیشه فرق می کند این روزها و هفته ها شاهد آلودگی هوای تهران و برخی از شهرهای بزرگ هستیم. وضعیت هشدار همچنان ادامه دارد و بارش باران هایی که گه  گاه زمین شهرها را مرطوب می کند بی فایده است.  اگر این روزها شما نگران وضعیت آلودگی هوا هستید با ما همراه باشید. ما تلاش کردیم با کمک بهترین متخصصان و کارشناسان حوزه سلامت راهکارهایی را به شما ارائه دهیم تا به واسطه آنها بتوانید از میزان عوارض و آلودگی های هوا کم کنید.
 
ادامه مطلب ...

10 فرمان ضد سرطان

سرطان یکی از معضلات بزرگ علم طب است که اگرچه علم قرن حاضر همچنان ناتوان از پیشگیری قطعی و درمان قطعی بعضی از انواع آن است، اما تلاش ها ادامه دارد و پزشکان توانسته اند طول عمر و کیفیت زندگی بیشتر مبتلایان به این بیماری را افزایش دهند. نکته مهمی که بیش از هر چیزی توجه ها را به خود جلب کرده، شناخت عوامل سرطان زا و دور کردن آنها از زندگی بشر است.

یکی از این عوامل مهم عادت ها و شیوه زندگی نادرست انسان هاست. محققان به این نتیجه مهم رسیده اند که تقریبا 30 درصد تمامی موارد سرطان ریشه در عادت های غذایی افراد دارد و با تغذیه درست، فعالیت فیزیکی کافی و داشتن وزن مناسب، می توان از یک سوم سرطان های شایع در کشورهای با درآمد بالا و یک چهارم سرطان های شایع در کشورهای با درآمد پایین پیشگیری کرد. 

موسسه تحقیقات سرطان آمریکا به 10 نکته مهم برای جلوگیری از سرطان که مرتبط با عادت های غذایی و اصلاح شیوه زندگی است، اشاره کرده است که در این مطلب به آن می پردازیم.
 
ادامه مطلب ...

برنامه طب سنتی برای چهار فصل سال

خواص آب و هواهای مختلف

آب و هوا می تواند بر سلامت و ویژگی های جسمانی فرد تاثیرگذار باشد. به طور کلی هوای معتدل در صورتی برای فرد مفید است که مزاج بدنش معتدل باشد. برای بدن بیمار هوایی مناسب است که ضد مزاج بیماری فرد را داشته باشد. در زیر به برخی از آثار هر نوع آب و هوا اشاره شده است:

1- هوای گرم: هوای گرم باعث لاغرشدن ، زرد شدن و صورت و سوختن خلط ها در بدن می شود. منافذ بدن را باز می کند، لذا باعث افزایش تعریق و در نتیجه کاهش ادرار می شود. به سبب این ویژگی ها تمامی قوای فرد را تضعیف می کند، تشنگی فرد را بیشتر می کند و میل به غذا را کاهش می دهد. در کل هوای گرم برای هیچ بدن سالمی منفعت ندارد ولی در افرادی که به بیماری های ناشی از مزاج سرد مثل لقوه، قلج و تشنج مبتلا هستند، مفید واقع می شود.
2- هوای سرد: در مقایسه با هوای گرم، هوای سرد برای حفظ سلامتی در افراد سالم مفیدتر است. چرا که بدن را استوار می کند و منافذ بدن را می بندد و لذا حرارت را در بدن حفظ می کند. در نتیجه غذا بهتر هضم می شود و میل فرد به غذا بیشتر شده و بیماری های گرم بهبود می یابند. در هوای سرد رطوبت ها به عرق تبدیل نمی شوند، پس در بدن تجمع می یابند. ادرار بیشتر شده و اجابت مزاج کمتر می شود.
 
ادامه مطلب ...

بیماری آسم چیست؟ نشانه ها و روش درمان آسم

 
آسم (asthma) یک بیماری التهابی مزمن که با حملات انسدادی و برگشت پذیر افزایش تحریک پذیری مجاری تنفسی مشخص می شود. ماست سل ها ائوزینوفیل ها – لنفوسیت های t – و نوترون ها نقش عمده ای در بروز التهاب در بیماری آسم دارند. 
 
  
بیماری آسم بیماری شایعی است که ازهر 10 کودک یک نفر و از هر 20 بزرگسال یک نفر را مبتلا می کند. بسیاری چنین می اندیشند که آسم بیماری است که از دوران طفولیت شروع می شود اما ممکن است آسم در هر سنی بروز کند. همچنین ممکن است در سال های نوجوانی بهتر شود و یا کاملا از بین برود، اما نزدیک به 50% کودکان مبتلا به آسم هنوز در بزرگسالی نیز مشکلاتی خواهند داشت. 
  
ادامه مطلب ...