تندرستی

تندرستی و سلامت بانوان و آقایون

تندرستی

تندرستی و سلامت بانوان و آقایون

آلودگی هوا با جسم و روان ما چه می‌کند؟


تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که حتی نفس کشیدن هم ممکن است برای سلامت مضر باشد؟ بله، نفس کشیدن در هوای آلوده می‌تواند بر جسم و روان ما تاثیر مخرب داشته باشد. اگر در هوای آلوده شهرهای بزرگ تنفس می‌کنید باید این را به شما بگوییم که نفس کشیدن در آلودگی می‌تواند عامل بسیاری از مشکلات شما از جمله استرس و اضطراب باشد. این روزها که به آرامی پا در فصل های سرد سال می گذاریم بیشتر از همیشه با آلودگی هوا در شهر های بزرگ روبه رو ایم. با ما همراه باشید تا بیشتر از عوارض تنفس در این هوا بدانید.
 
شاید شما هم گرفتار این مشکل باشید
 
ادامه مطلب ...

هرآنچه باید درباره یبوست بدانید

حتی اگر سیستم گوارش و دفع بدنتان مثل ساعت کار کند باز هم مواقعی پیش می آید که همه چیز کند می شود و به مشکل می خورید. هر آنچه برای شکست دادن و جلوگیری از این مشکل شایع ( یبوست ) باید بدانید را برایتان لیست کردیم.

وقتی کار سخت می شود

عبارت " یبوست " به چند مشکل اشاره دارد. اول کم شدن حرکت روده. به صورت طبیعی روده روزی سه مرتبه یا یک مرتبه در سه روز باید کار کند. یبوست داشتن همچنین به معنای این است که مدفوع خشک و سخت شده، و به همین خاطر به سختی از مسیر عبور می کند. پس اگر در اجابت مزاج فاصله افتاد و با سختی همراه بود به احتمال زیاد دچار یبوست هستید.
 
ادامه مطلب ...

بخور و نخورها برای مشکل شایعی به نام نفخ شکم

نفخ شکم یکی از مشکلات شایع در میان افراد است و اغلب به تغذیه روزانه شما مربوط می شود.
نفخ شکم را چگونه از بین ببریم؟

برخی از خوراکی های سالم و مورد علاقه شما ممکن است موجب نفخ شکم شوند، به ویژه اگر شما جزء 15 تا 20 درصد افرادی هستید که در هضم کربوهیدرات های موسوم به الیگو- دی- مونو ساکاریدهای قابل تخمیر و پلی ال ها (FODMAP) مشکل دارید. این کربوهیدرات ها جذب کمی دارند، به سرعت در روده تخمیر می شوند و حجم آب را در روده افزایش می دهند.
 
ادامه مطلب ...

کمردرد دارید؟ ورزش های خوب و بد را بشناسید

برخی ورزشها ممکن است درد کمر را تشدید کنند و هنگامی که دچار کمر درد شدید هستید، باید از آنها اجتناب کنید.
ورزش های خوب و بد برای کمر درد
 
درد پایین کمر: ورزش چه تاثیری دارد

ممکن است احساس کنید استراحت برایتان خوب است اما تحرک نیز برای کمرتان خوب است. ورزشهایی برای درد پایین کمر وجود دارند که میتوانند عضلات کمر، شکم و پا را تقویت و قوی نمایند. این ورزشها به حمایت از ستون فقرات کمک کرده و کمر درد را آرام میکنند. همیشه پیش از انجام هر ورزشی برای کمر درد، از پزشک متخصص درباره آن سوال کنید. بسته به عامل کمر درد و شدت آن، برخی ورزشها ممکن است برای وضعیت شما توصیه نشود و زیان بخش باشد.

  
ادامه مطلب ...

با این خوراکی ها خوشبین تر می شوید

محققان انگلیسی معتقدند مصرف کافی میوه و سبزی در طول روز انسان را شادتر و نسبت به آینده خوشبین‌تر می‌کند. برای انجام این بررسی 80 هزار نفر از مردم انگلیس مورد مطالعه قرار گرفتند و پس از تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به رژیم غذایی و همچنین میزان رضایت آنها از زندگی نتیجه فوق به دست آمد.
  ادامه مطلب ...